Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Elin och Lisa - 17 juli 2011 16:30

Jag är sjukt nervös för flygresan nu! Åh ja vill inte va massa meter upp i luften och se ner på er. Jag håller mig gärna på denna nivån. Ojskibojski, tänk att störta rakt ner med spetsen före och vara totalt maktlös, bara veta att nu kommer jag dö. Jag vill inte dö. Det bästa hade varit att söva ned mig innan avgång. Annars är det risk att ja springer ut ur planet innan det lyfter. Ok Elin, håll dig lugn, tänk logiskt. Det är större chans att du överlever på ett flyg än i en bil. Jag kommer klara att både lyfta och landa. Elr, någon annan kanske bör göra det åt mig..


Nog om detta...

Igår va ja och Lisa hemma hos min pôjk Simon och hade en mycket trevlig kväll. Först blev det grill, sen massa snack i solnedgång och titt på film: Horton. Gu va mysigt det är med tecknat! När       vi kom hem lite över ett låg Lisa Olausson på gatan. Efter lite prat gick vi in... för att prata ännu mer. När klockan va tre va jag trött och det blev att gå till kojs!

Åter till nuet. Lisa håller på att packa om lite. Det är så jäkla svårt att inte ta med sig hela gadroben plus lite till.... Min väska väger nu 14,2 kg. Ganska ok tkr jag ändå. Snart kommer pojkvännen Simon hit för att joina oss. Snart drar vi till hemmakväll för att hyra lite film att trösta oss med i regnet. Jag har seriöst blivit en riktig filmnörd. Massa film ser jag. Och det är JAG som tar initiativet.. Livet förändras vart jag än går.

Av Elin och Lisa - 17 juli 2011 15:08

Hej!


Eftersom Elin packar är det jag som får blogga igen ;) 


Nu är det söndag då.. Jag är jätte trött och måste bli piggare tills imon så jag kan göra ett bra första intryck hehe. Aja i och för sig spelar det nog inte så stor roll . Man kommer ju ändå ses i 3 veckor och lära känna alla. 


Jag och Elin hoppas såklart på lite udda och roliga människor (efter som vi själva är lite märkliga ibland hehe) 

Men hoppas verkligen det kommer lite folk från alla möjliga håll runt om i världen. 


Trevlig värdfamilj hoppas man ju också på såklart. Vi har i alla fall fått veta att vi ska bo hos en 23-årig tjej och hennes sambo, att dem har en katt (inte så bra för mig för jag är allergisk..) och två kaniner. 


Men innan vi åker till Torquay ska vi vara i London i 2 dagar. Då blir det massa shopping o kolla på lite olika sevärdheter. Tydligen ska vi få åka med London Eye också (y) 


 


Kram på er! 

/Lisa

Presentation


Vi är två små 17åriga tjejer som åker på språkresa :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards