Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Packa packa packa! Tagga tagga tagga!

Av Elin och Lisa - 15 juli 2011 23:30

Hej hopp!


Nu är det bara 3 dagar kvar innan planet till London lämnar Gbg, och det känns helt galet att vi faktiskt ska åka dit nu. Man har gått runt o längtat efter den dagen i flera månader och nu ska vi äntligen åka. Okej slut på skryt... I alla fall nu är jag (Lisa) hemma hos Elin och vi har precis kollat på en mysig film om havet, Oceans hette den. Dock väldigt hemskt när några skar av fenorna på hajar.. Förstår verkligen inte hur människor kan vara så grymma och sedan bara kasta i hajen och låta den dö.


Idag har Elin jobbat några timmar så jag har varit inne på stan och kollat lite på Lidköping. Fastnade på biblioteket en stund o läste en bok som hette språkresan haha. Hann aldrig läsa klart den så det var ju lite synd men får kolla efter den boken när jag kommer hem igen. Är ju oftast så att när man väl kommit in i en bok så vill man gärna veta slutet också.


När vi kom hem åt vi lite mat (mat är viktigt hihi^^). Sen gjorde Elin en packlista, eftersom hon ska börja packa imon. Jag är då redan klar med packnigen eftersom jag är hos Elin nu och inte kommer hem mer innan vi åker. 

Riktigt gött att slippa tänka på packningen mer. Oroar mig bara lite för att det kommer väga för mycket och att jag kommer få slänga ut en massa saker.. Eftersom det i språkresehandboken står att bagaget får väga max 15 kg (mitt väger 19) och på British Airways hemsida står att bagaet får väga 23 kg... 


Men men man får vara optimist och tänka att det löser sig nog :D 


Nu ska jag sova, Godnatt alla snela selar!


/L


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin och Lisa - 30 juli 2011 18:57

Ja vi finns faktiskt fortfarande. Men pa grund av ingen tid sa har det inte blivit nagot mer bloggande fram till nu. Har hant valdigt mycket nu, kommer knappt ihag det men ska forsoka sammanfatta sa gott jag kan. London har vi ju berattat om sa har k...

Av Elin och Lisa - 22 juli 2011 21:47

Ojojoj nu ska ja skriva pa svenska utan ens ha alla svenska bokstavet. Det ar Elin bakom ratten och jag har just pratat med Lee, mannen i var vardfamilj sa ja har huvudet installt pa engelska. Och att det inte finns a,a,o, gor att allt ser norskt ut ...

Av Elin och Lisa - 22 juli 2011 20:24

Hej kara vanner!   Som ni marker kan vi inte skriva vissa bokstaver pga engelsk dator. Forlat att vi inte skrivit pa sa lange. Men det har verkligen varit sjukt mycket nu och vi har inte fatt tag pa nagon dator..   Iaf vi tankte da skriva nag...

Av Elin och Lisa - 19 juli 2011 19:15


...mitt namn är Simon som ni nog förstår. Jag är 18 år och en bonnapôjk entligt min flickvän Elin, som nu är någonstans i London efter en dag av sightseing i samma stad tillsammans med Lisa och en massa annat folk. Jag har idag jobbat klart min sista...

Av Elin och Lisa - 18 juli 2011 14:38

Gah! Nu är jag snart tiotusen meter upp i luften, men vet inte om jag kommer så något särskilt klart. Man går omkring och väntar och längtar och tänker på något så länge och så plötsligt är det där och nu är jag mest.. Rädd?    Fast nej! jag är s...

Presentation


Vi är två små 17åriga tjejer som åker på språkresa :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards