Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Svenska??

Av Elin och Lisa - 22 juli 2011 21:47

Ojojoj nu ska ja skriva pa svenska utan ens ha alla svenska bokstavet. Det ar Elin bakom ratten och jag har just pratat med Lee, mannen i var vardfamilj sa ja har huvudet installt pa engelska. Och att det inte finns a,a,o, gor att allt ser norskt ut typ. Elr de uttalar ju typ saker sa... Mitt uppdrag ar iaf att beratta om var dag i London


Vi fick ga upp klockan 7 for att kunna ata frukost klockan 8. En god frukost med hemskt manga sotsaker, nagot vi nu ar vana vid.. Ljust rostbrod, marmelad, yoghurt utan fett men typ 90% socker och 10 % e-amnen... Scary! Bussen skulle ta oss t London kl 9 men vi fick vanta en timma innan den kom... Onodigt, ja hade hellre sovit..
Det forsta ledarna sa till oss nar vi kom till London va att vi skulle va tvugna att skynda oss. Sa vi sprang forbi massa hus som antagligen va sevardheter utan att nagon ens beratta namnet pa dem... Inte kul. Vi fick knappt stanna och fotografera. Nastan tre timmar shopping blev det, vilket va trevligt men ocksa lite stressigt med tanke pa hur mycket affarer det finns och hur stora de faktiskt ar. Vi kande oss lite vilsna men lyckades faktiskt komma tillbaka nastan i tid, for andra gick det samre.. Sedan blev det kinamat, lite trakigt att inte kunna ata pa nagon av de mysigare restaurangerna men EF betalade iaf sa det va fint. Efter detta blev det att aka London Eye, ett enormt parisehjul. Det va haftigt att fa se allt ovanifran! Efter det sag vi en liten film i 4D om London Eye. 4D=3D fast de skvatter vatten och sapbubblor pa en samtidigt. Efter denna langa hektiska dag tog vi bussen hem till hotellet. Tyvarr ingen mer kvallsmat sa det blev att springa over motorvagen till macken. Det visade sig dagen darpa att det fanns en annan mack en bit bort som faktiskt va pa samma sida av vagen... Maten ar faktiskt valdigt billig! Du kan bli matt pa ca 15 sv kronor(y) det mesta ar egentligen billigt. Man kan hitta riktigt snygga skor o klader for under hundra kronor.

Nu ska vi in t Torquay for att ta en liten promenad sa vi far forsoka skriva mer imorgon. Lite kort kan ja ju saga att vardfamiljen ar helt ok och klassen verkar ocksa mysig :)
Bilder kommer ocksa senare!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin och Lisa - 30 juli 2011 18:57

Ja vi finns faktiskt fortfarande. Men pa grund av ingen tid sa har det inte blivit nagot mer bloggande fram till nu. Har hant valdigt mycket nu, kommer knappt ihag det men ska forsoka sammanfatta sa gott jag kan. London har vi ju berattat om sa har k...

Av Elin och Lisa - 22 juli 2011 20:24

Hej kara vanner!   Som ni marker kan vi inte skriva vissa bokstaver pga engelsk dator. Forlat att vi inte skrivit pa sa lange. Men det har verkligen varit sjukt mycket nu och vi har inte fatt tag pa nagon dator..   Iaf vi tankte da skriva nag...

Av Elin och Lisa - 19 juli 2011 19:15


...mitt namn är Simon som ni nog förstår. Jag är 18 år och en bonnapôjk entligt min flickvän Elin, som nu är någonstans i London efter en dag av sightseing i samma stad tillsammans med Lisa och en massa annat folk. Jag har idag jobbat klart min sista...

Av Elin och Lisa - 18 juli 2011 14:38

Gah! Nu är jag snart tiotusen meter upp i luften, men vet inte om jag kommer så något särskilt klart. Man går omkring och väntar och längtar och tänker på något så länge och så plötsligt är det där och nu är jag mest.. Rädd?    Fast nej! jag är s...

Av Elin och Lisa - 17 juli 2011 16:30

Jag är sjukt nervös för flygresan nu! Åh ja vill inte va massa meter upp i luften och se ner på er. Jag håller mig gärna på denna nivån. Ojskibojski, tänk att störta rakt ner med spetsen före och vara totalt maktlös, bara veta att nu kommer jag dö. J...

Presentation


Vi är två små 17åriga tjejer som åker på språkresa :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards